17 april, Great Barrier Reef - Reisverslag uit Cairns, Australië van Hetty en Jory - WaarBenJij.nu 17 april, Great Barrier Reef - Reisverslag uit Cairns, Australië van Hetty en Jory - WaarBenJij.nu

17 april, Great Barrier Reef

Blijf op de hoogte en volg Hetty en Jory

17 April 2015 | Australië, Cairns

Vandaag met Great Adventures tours naar the Great Barrier Reef geweest.
Eerst met de boot zo'n twee uur onderweg! Het waaide hard vandaag en er waren pillen aan boord voor t geval je zeeziek werd. Het eerste uur viel mee, al waaide het erg hard! Een hoge golf in samenspel met de wind zorgde ervoor dat er heel wat te zien was ;)
De Amerikaanse die haar gezicht wel had laten liften, maar haar bovenbenen en billen niet... ;) Dan de Japanse mevrouw die een zedig jurkje droeg die door de wind omhoog fladderde, a la Marilyn Monroe. Alleen haar ondergoed was een super sized geruite boxer!
Na een pick up en drop of van mensen op Green Island zijn we binnen gaan zitten, goede keuze want in no time zat iedereen binnen. De 'zee' was erg ruw en het begon te regenen. Al gauw was de crew druk met uitdelen van kotszakjes... Gelukkig is dit ons bespaard gebleven.

Eenmaal op het Reef kon je op diverse manieren van de onderwater wereld genieten, waaronder het snorkelen en het duiken. Aangezien Jory op zijn eindduik na z'n brevet heeft mocht hij mee duiken. Een hele ervaring en een stuk mooier als het duiken in ons landje. Hij heeft ook de grote gekleurde vis aan kunnen raken. Ik heb m helaas alleen van bovenaf gezien.
(Opgezocht op Internet, de vis was: Wally, the friendly Maori Wrasse, an icon of the GBR)

Ik heb het bij snorkelen gehouden en moest vaak aan Kevin denken die in Kroatië al onder de indruk was. Wat had ik dit graag met hem willen delen! Het koraal, de kleuren en de prachtige gekleurde vissen!
Met je hoofd onder water in een heel andere wereld!

De terugvaart ging gelukkig wat rustiger en werd er niemand zeeziek.

Terug in Cairns hebben we, heel slecht, n patatje (ik sweet patatoe) gegeten.

• 17 April 2015 - 20:09

Lineke:

De boottocht is zeer beeldend geschreven, het laat niks aan de verbeelding over (grijns) Gelukkig dat jullie niet zeeziek zijn geworden, want ik weet uit ervaring dat je dit liever niet mee wil maken :-o. Je hebt natuurlijk geen foto's van het onderwater gebeuren? Zou het wel heel graag willen zien!
    Jammer van het patatje, maar als je bedenkt wat je vandaag weer hebt meegemaakt en gezien hebt, maakt een slechte maaltijd niks uit. Zo'n dag kan niet meer stuk :-D

• 17 April 2015 - 20:11

Lineke:

En nu zie ik pas de foto's. MOOOOOOOIIIIIII/!!!!!!!