12 april, de tijd vliegt voorbij - Reisverslag uit Katoomba, Australië van Hetty en Jory - WaarBenJij.nu 12 april, de tijd vliegt voorbij - Reisverslag uit Katoomba, Australië van Hetty en Jory - WaarBenJij.nu

12 april, de tijd vliegt voorbij

Blijf op de hoogte en volg Hetty en Jory

13 April 2015 | Australië, Katoomba

12 april, de tijd vliegt voorbij

Vanmorgen al vroeg wakker, omstreeks de klok van zes, gewekt door het inmiddels bekend klinkende geschreeuw van de Kaketoes :)

Na ons dagelijks ritueel en we zijn inmiddels op elkaar ingespeeld, van douchen, ontbijten... zijn we richting onze eerste walk gereden, Pulpit Rock. Mooie uitzichten over de vallei en watervallen. Het neigt af en toe naar een tropische woud. Veel verschillen soorten eucalyptus bomen, gumtree's. We hebben ons door locals laten vertellen dat hier geen Koala's leven, te veel soorten gumtree's en te koud hier.

Na de Pulpit Rock zijn we nog richting de Jamison Valley gereden om 'the three sisters' van 'dichtbij' te bekijken. Helaas is de route naar 'The three sisters' de komende drie maanden dicht, so we can't shake hands :(

**In de Blue Mountain krant lazen we het verhaal wat verteld wordt: een eeuwenoude Aboriginal-legende die vertelt dat drie zussen verliefd werden op drie mannen van een andere stam. Het was echter volgens hun wetten verboden met ze te trouwen. Er ontstond een gevecht. Om de zussen te beschermen veranderde een wijze ze in steen. Jammer genoeg overleed de wijze tijdens het gevecht en kon niemand ze weer terug veranderen.

Met een ander lens the three sisters redelijk dichtbij kunnen halen en er mooie foto's van kunnen maken. Verder nog de track naar de Katoomba Falls gelopen, een donkere natte en diepe track. We weer mooie foto's van de waterval kunnen maken.