dag 1 Melbourne, 31/03/15 - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Hetty en Jory - WaarBenJij.nu dag 1 Melbourne, 31/03/15 - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Hetty en Jory - WaarBenJij.nu

dag 1 Melbourne, 31/03/15

Door: Hetty

Blijf op de hoogte en volg Hetty en Jory

31 Maart 2015 | Australië, Melbourne

Onze eerste dag in Melbourne! Na een lang vlucht zijn we vannacht geland en na 20 minuten wachten op onze transfer zijn we eindelijk, omstreeks 06.00 uur, beland in het Ibis Hotel.

Vanmorgen de wekker gezet, want uitslapen is geen optie ;)
Heerlijk gegeten @ Federation square. Waarna we aan onze dag begonnen. Al met al is het een hele wandeling geworden, door diverse parken. Het zonnetje scheen en het was heerlijk warm, 25+. Het is hier nu echt herfst en de bladeren vallen van de bomen. Je ruikt af en toe nog een sterke bloemengeur en de vogels kwetteren hier wat af. Een opvallend en vrolijk geluid. Tot nu toe nog geen kleurige vogels gespot, maar dat gaat zeker nog komen.

Aan het einde van de middag zijn we @ de Chapelstreet beland een leuke winkelstraat met oude panden en leuke shopjes. Hier hebben we een leuke tent gevonden om te eten, The Groov Train. Van drinken (alcohol) zal hier wel niet zo veel komen want het goedkoopste wijntje is gemiddeld 7 dollar, omgerekend ongeveer 5 euro per glas. Water krijg je standaard en gratis bij elke eetgelegenheid. Dat is ook wel nodig want je hebt hier zo een droge keel.

Daarna zijn we met de trein terug gegaan want we waren aardig uit de richting van ons hotel gelopen ;) Hier is het nu avond, terwijl het thuisfront, nog negen uur achter loopt. We hebben nu net een lange broek aangetrokken, want het is inmiddels donker geworden (omstreeks half zeven) en het koelt al aardig af.

We trekken er nog even op uit, Melbourne by night.
op kroegentocht #not :b

• 31 Maart 2015 - 16:45

Anita:

Hey Hetty e Jory, gaaf dat jullie trip nu 'echt' begonnen is.
    Enjoy al het moois dat jullie gaan zien en meemaken. Knuf

• 31 Maart 2015 - 23:36

Nico:

Geniet van elke dag die komen gaat. Heel benieuwd hoe jullie camper er uit ziet....
    Veel plezier

• 01 April 2015 - 18:33

Lineke:

25 graden en de herfst is begonnen zeg je? Wat een contrast met Nederland! Hier is het nog geen 10 graden, stormachtig, regenachtig en volgens de kalender is de lente begonnen. Ik zeg het maar even zodat jullie er dubbel van gaan genieten! ;-)